nasiona marihuany

Grzybnia grzybów leśnych - komuś się udało?

Wyszukiwarka Forumowa:

#

Obsługa forum
Administrator
Weteran
Rejestracja
Maj 30, 2009
Postów
15,224
Rozwiązań
1
Buchów
16,366
Odznaki
1

deuter

hideandseed.nl
Weteran
Rejestracja
Lip 11, 2007
Postów
700
Buchów
464
W zeszłym roku zrobiłem własną mieszankę zarodnikową-kilka koźlaków takich już kapciowatych do słoika rozdrobnine, łyżeczka cukru, trochę drożdży i woda do pełna.
Że niby ma lekko za fermentować przez kilka dni. Po tym dołki w pobliżu sosny brzozy, takie tylko szpadel wbity i lekko rozchylona gleba żeby odrobinę wlać tego specyfiku.
W tym roku pojawiło się 5 koźlaków.
Z tą kupną grzybnią nie mam doświadczenia.
W każdym razie musi być jakieś drzewo żeby zaszła symbioza z grzybną.
 

#

Obsługa forum
Administrator
Weteran
Rejestracja
Maj 30, 2009
Postów
15,224
Rozwiązań
1
Buchów
16,366
Odznaki
1
Poczytalem troche fora. W ch*j ludzi kupilo, nikomu nie wyroslo. Maslaki jedynie sie udaly paru osobom.

Tak piszo eksperci:

"Co do samych borowików, to o ich hodowli w ogrodowym lasku raczej można zapomnieć, gdyż oprócz standardowej obecności grzybni w podłożu potrzebują one symbiozy z dwoma gatunkami muchomorów: czerwonawy i twardawy. Plus do tego w podłożu powinny się znajdować bakterie bakterie z rodzaju Pseudomonas. Czyli borowiki w ogrodzie w mieście to raczej marzenie ściętej głowy."

"oto cytat z wikipedii:
Udaje się szczepić grzybnią borowika szlachetnego sadzonki drzew (tzw. szczepionki mikoryzowe) w celu wzmocnienia ich rozwoju. W doświadczeniu mimo potwierdzenia obecności grzybni "prawdziwka" na korzeniach 82% szczepionych drzew po 6 latach uprawy nie zarejestrowano owocników."