• Chcesz pomóc w rozwijaniu forum i naszej pasji? Zamieść link do Forum.Haszysz.com na swojej stronie, blogu, powiadom znajomych na forach lub w komentarzach
akcesoria do uprawy roślin
nasiona marihuany

Indoor, a prąd

Wyszukiwarka Forumowa:

Quortohn

Active member
Buchów
0
Witam.
Jestem studentem w pewnym mieście w Polsce i wynajmuję tam stancję, płacąc za nią stałą kwotę x pieniędzy (bez dodatkowych opłat za prąd, gaz itp.). I tu pojawia się pytanie, czy gdybym na tej stancji chciał zrobić małego boxa (dosłownie taki minimum na użytek własny), to czy bardzo by się zwiększył pobór prądu (lampy itp.) i czy mógłbym on zwrócić uwagę właścicieli?

Davitchisback

New member
Buchów
0
Wszystko mozesz sobie obliczyc, moc lampy + moc fanow itp x cena za 1 kwh x ilosc godzin swiecenia itp x 30 dni i bedziesz dokladnie wiedzial ile w miesiacu zuzyjesz na to wiecej pradu.

PonuryŻniwiarz

Well-known member
Weteran
Buchów
9
Drogi Studencie (zakładam, że nauk humanistycznych) w pewnym miejscu w Polsce,

jeżeli więcej zużywasz to większy jest rachunek. To jasne i ustalone.
Żeby określić o ile wzrośnie rachunek przy nielegalnej uprawie domowej konopi potrzebne są:
- wielkość poboru mocy urządzeń w boksie;
- czas pracy tych urządzeń, w cyklu dobowym na przykład;
- koszt 1 kWh prądu.

Przykładowo, piszesz o małym boxie. Wybór pada na świetlówki kompaktowe 5 x 20 W = 100 W.
Sadzisz automatycznie kwitnącą odmianę Lowryder # 2, bo ktoś doradził, że rośnie najmniejszy i najszybciej. (Co nie do końca jest prawdą, ale jakoś tak wszyscy doradzają).
Automat potrzebuje ok. 18 godzin oświetlenia na dobę.
Jeżeli Twoja lampa świeci przez godzinę to zeżre 100Wh, czyli 0,1 kWh. Świecąc tak cały dzień zużywasz 1,8 kWh, pozwolę sobie zaokrąglić do pełnych 2.
Wspomnianego Lowrydera będzie naświetlał przez przynajmniej 60 dni, czyli 2 miesiące.
W ciągu jednego miesiąca zużyjesz 2 dziennie x 30 dni kWh energii, czyli 60 kWh.