nasiona marihuany

Schemat budowy Jarzeniowki

Wyszukiwarka Forumowa:

kojot

Well-known member
Rejestracja
Lis 6, 2005
Postów
110
Buchów
0
Siemka tak jak w temcie ma ktos moze schemat byudowy jarzeniowki? pozdrawiam :)
 

kojot

Well-known member
Rejestracja
Lis 6, 2005
Postów
110
Buchów
0
szukalem i niema jak to wszystko podlczyc co i jak wiec sie wkirzylem i napisalem tu chyba ze zle cos pisze na google:;/ HELP
 
G

Green

Guest
budowy jazeniowki ??? oco ci dokladnie chodzi ?? moze o uklad zaplonowy do niej jak podlaczyc tak ??
 

kojot

Well-known member
Rejestracja
Lis 6, 2005
Postów
110
Buchów
0
tak jak to wszystko polaczyc razem :> ze starterem kondesatorem czy jak to sie zwie i lampa :>
 

Tralaliński

Well-known member
Weteran
Rejestracja
Sie 30, 2005
Postów
802
Buchów
0
Pierwsze co znalazłem to to:

Dławik i starter dobierasz mocą do świetlówki. Startery w tej chwili zazwyczaj obejmują prawie wszystkie dostępne moce świetlówek. Ale dławiki mają określoną moc.
Drugie to:
light1.gif

WIETLÓWKA (jarzeniówka) - rura z gazem zawierajšcym opary rtęci, znajdujšcym się pod ciœnieniem trochę wyższym niż atmosferyczne, od wewnštrz pokryta luminoforem na całej (np. Power Glo) lub częœciowej (np. Power Life) powierzchni szkła. Na obu końcach znajdujš się tzw. żarniki. Œwieci, gdy przepływajšcy przez gaz pršd go jonizuje, elektrony walš w luminofor i mamy to co chcieliœmy (fotony :)). Akwarystyczne œwietlówki maja luminofor w postaci zmieszanych proszków co daje im bardziej rozbudowane widmo (każdy proszek œwieci po swojemu)

STARTER (zapłonnik) - małe walcowate pudełeczko którego zadaniem jest robienie zwarcia, a gdy się zrobi goršco - odpuszczenie :) Mogš być elektroniczne lub bimetaliczne. Bimetaliczny działa tak: płynie pršd przez gaz w nim się znajdujšcy i go podgrzewa, bimetal się wygina i robi zwarcie, pršd przestaje płynšć przez gaz i wszystko stygnie, bimetal robi rozwarcie.

STATECZNIK (dławik, sterownik) - jego zadaniem jest wytworzenie wysokiego napięcia w czasie rozruchuœwietlówki, a potem ograniczanie pršdu przez niš płynšcego. Mogš być elektroniczne i zwykle (elektryczne) Zwykle to po prostu drut miedziany nawinięty na rdzeniu magnetycznym. Grzejš się bo pršd napotyka na opór w przewodzie, a zmienne pole magnetyczne "walczy" z rdzeniem (tez go grzejšc). Z punktu widzenia elektronika to duża indukcyjnoœć (sorry, ale tak to się nazywa, było nie czytać :)))).

3) Jak to działa?

Ano tak:
pršd płynie przez dławik + jeden żarnik + gaz w starterze (zaczyna się grzać) i drugi żarnik. Starter robi zwarcie, zaczyna się proces podgrzewania żarników (po to aby emisja elektronów i jonizacja gazu była łatwiejsza) i wtedy następuje nieoczekiwana zmiana rol. Starter robi rozwarcie, napięcie na œwietlówce podnosi się do 600V (efekt pracy statecznika, trochę dłuższa sprawa... indukcyjnoœć tak reaguje na rozwarcie) i pršd zaczyna płynšć przez gaz œwietlówki. Mamy œwiatełko!!!!!!! Napięcie na "rurze" stabilizuje się na poziomie 110V, i tak aż do wieczora (tylko u akwarystów)

4) małe FAQ:

Dlaczego się zużywa?

Bo wypalajš się żarniki i luminofor.

Kiedy szybciej się zużywajš?

Kiedy częœciej zachodzi proces włšcz/wyłšcz.

Kiedy łatwiej startujš?

Kiedy rura jest ciepła (łatwa jonizacja).

Dlaczego mrugajš?

Bo pršd w sieci jest zmienny, tak naprawdę to zapałajš się i gasnš (ale nie w sensie włšcz/wyłšcz) 100 razy na sekundę. Elektroniczne sterowniki podnoszš tę wartoœć do 30000 (zwiększajšc wydajnoœć i żywotnoœć œwietlówki). Ta informacje mogš wykorzystać wlasciciele akwariów holenderskich (podobno roœliny lubiš œwiatło cišgłe)
Łšczenie w szereg:

STATECZNIK ma mieć moc równš sumie mocy œwietlówek (najlepiej gdy sš to takie same "rury" - fajne okreœlenie) każda œwietlówka ma swój STARTER

Dlaczego stateczniki elektroniczne sš lepsze?

Bo zapalajš œwietlówkę od razu (nie grzejšc żarników - a generujšc napięcie 15000V i powodujšc zapłon), bo nie mrugajš (w sensie efektu postrzeganego przez ludzkie oko) Bo nie maja strat energii jak w standardowym dławiku. Bo można regulować jasnoœć œwiecenia lampy (poprzez zmianę napięcia na żarnikach po starcie) Bo zwiększajš żywotnoœć œwietlówki (patrz wyżej).
[ja jakoś coś znalazlem :)(chyba o to ci chodzilo)] moze ci sie przyda :D mam taka nadzieje :)
 

kojot

Well-known member
Rejestracja
Lis 6, 2005
Postów
110
Buchów
0
ja juz mam zrobiona tylko ze mi sie kable pourywaly kiedys :p i niemam zadnego dlawika tylko statecznik
 

Tralaliński

Well-known member
Weteran
Rejestracja
Sie 30, 2005
Postów
802
Buchów
0
no to masz drugi schemat! ze statecznikiem :) sam nie wiem co to dławnik jakis moze to statecznik ale nie wiem... :geek:
 

Tralaliński

Well-known member
Weteran
Rejestracja
Sie 30, 2005
Postów
802
Buchów
0
przeciez masz czarne na białym
więc po co sie bawić zrob tak jak jest tutaj :mrgreen:
 

kojot

Well-known member
Rejestracja
Lis 6, 2005
Postów
110
Buchów
0
a wiec punkcik polecial za pomoc :) THX zrobilem i swieci :D :cheers: PEAC
 

Z kodem HASZYSZ dostajesz 20% zniżki w sklepie Growbox.pl na wszystko!

nasiona marihuany

Polecana klinika konopna GreenDoctor.pl

Góra Dół