• Uwaga! Uprawa konopi w Polsce i w większości krajów jest nielegalna lub wymaga specjalnych zezwoleń. Przed wykorzystaniem informacji zawartych na tym forum lub w innych naszych serwisach upewnij się jakie przepisy regulują uprawę w Twoim kraju.
  • Chcesz pomóc w rozwijaniu forum? Zamieść link do Forum.Haszysz.com na swojej stronie lub blogu

Silnik a6c5

Person420

Well-known member
Rejestracja
Lut 23, 2015
Postów
55
Buchów
0
Siema
Mam zamiar zakupić Audi a6c5 lecz nie wiem jakie wersje silnikowe są w niej dobre, a które do dupy. Jakis znawca poleci mi dobre jednostki w tym aucie?
 

Rizzo

cannabis growing outdoor
Weteran
Rejestracja
Sty 3, 2014
Postów
840
Buchów
3,426
jedyny sluszny silnik w tym aucie to 4.2 v8
 

slow burn

Well-known member
Weteran
Rejestracja
Lip 15, 2013
Postów
1,137
Buchów
1
Odznaki
1
Tez mam zamiar kupic a6 i wybrałem silnik 1.8 turbo 150km, quattro. Jesli nie zalezy Ci na spalaniu bardzo to jak kolega wyżej napisał. Ale moim zdaniem najlepsza jednostkna w tym aucie to 2.8l
 

SKL

Guest
Z mojej strony mogę polecić 2.4 benzyniaka. Miałem taką sztukę zagazowaną w kombiaku. Przeszło 4 lata nią śmigałem, teraz służy mojemu znajomemu, a ma nalatane około 680 000 km i polata jeszcze trochę. Jeśli chodzi o ropniaki to 1.9 tdi jest solidny, ale trochę za słaby. 2.5 tdi to już fajnie jedzie, ale przez awaryjność silnika nie ma sensu nawet brać pod uwagę zakupu samochodu z taką jednostką.
 

ruski wentylator

Guest
2.8 v6 to lipa, niema to jak 1.8t,
owszem brak odgłosu v6, niezaodnosc, oszczednosc, moc tez mona podnieść latwo...
tylko 1,8t,
4.2v8 - wersje przed liftem, stare dobre silniki
2.4 tez w sumie ok,malo oszczędny ale lubi lpg
diesle to tylko 1.9 stare tdi- super silniki
było jeszcze 2.0 8v ale lubi olej i slabe i wolne. ale tez trwale
 

Doctor Susz

Duży out to jest to :)
Weteran
Rejestracja
Mar 3, 2015
Postów
2,083
Buchów
0
Możesz patrzeć 3.0TDI lub 2.7TDI oba motory bardziej trwałe niż felerny 2.5TDI

Przy obu tych dizlach ważne by pilnować wymiany oleju,ponieważ rozrząd napinany jest z pompy olejowej,wymiany ślizgów teflonowych i autko niczego sobie.
 

Captain Jack

Well-known member
Rejestracja
Kwi 14, 2017
Postów
84
Buchów
0
jedyny sluszny silnik w tym aucie to 4.2 v8

To utrzymaj sobie 4.2 v8 a6c5 Takie samochody kupuje się nowe.
Silnik który w okolicach 140 tyś zaczyna pobierać olej około 1l/1000km
Ceny serwisu w ASO, bo nikt nie serwisuje takich samochodów u zwykłego mechanika... Trzeba mieć na wszystko papiery, bo będzie Ci później ciężko cokolwiek zrobić z tym autem. W dodatku słabo się je prowadzi
Głupi rozrząd 5 tyś
hamulce - min 3.5 tyś
zawieszenie - 6 tyś
Spalanie 18l/100 km w mieście...

2.5 TDI
To dobry silnik, ale 99% ma najechane po 400 tyś i wzwyż dlatego jest taki usterkowy, tak samo 1.9 TDI bardzo dobry silnik, ale tego prawie 2 tonowego kolosa ciągnie jak żółw.

1.8t bardzo fajny, ale ciężko o nie zajechany

Co do skrzyni jak nie chcesz mieć problemów to manualna, chociaż multitronic lepszy od tiptronic ale jak nawali mt, czy tp to naprawa jest droga i trzeba szukać innej.

Na ta chwilę i jak chcesz akurat te auto, to 2.4 benzyna jest dobrym wyborem bez gazu, gaz jak chcesz załóż sam
 

ruski wentylator

Guest
capitan jack dorze mowi....
wyobraz sobie ze ten sam rocznik ,a roznica w cenie ponad 2-krotna,
przyjmnij za cos pewnego ze w ciągu 1 roku lub od razu jeśli kupisz tanszy model to czeka cie wymiana sprzegla, rozrządu i hamulow,oleju a to koszt nawet powyżej 10 tysi,, a tu niebaw się w najtańsze zamienniki bo pol roku wytrzymają
i niewierz ludziom ze pol części pasuje od golfa czy passata
 

Rizzo

cannabis growing outdoor
Weteran
Rejestracja
Sty 3, 2014
Postów
840
Buchów
3,426
4,2 prowadzi się słabo a 2,5 dobrze hahahaha. kupcie sobie passata tdi a nie wymyślacie ;) charakterystyka silnika v pozwala na rozwijanie duzych predkosci na stosunkowo malych obrotach. tylko i wylacznie automat. o ile olej w skrzyni jest wymieniany na czas to nic tam nie ma prawa się dziać. silniki te dobrze znosza instalacje gazowe. najlepiej sprowadzic w miare "swierze" auto z krajów takich jak szwajcaria czy niemcy i we wlasnym zakresie wyposazyc auto w dobrej jakosci instalację lpg. wtedy mozna miec pewnosc ze auto bedzie sluzyc dlugo i dobrze. najlepiej to od razu brac s6. dobra opcja sa tez a8/s8 d2 4.2. auto jeszcze wieksze i wygodniejsze a do tego ma aluminiową bude przez co nie ma problemu gnicia. wiadomo amelinium utlenia sie tez ale nie gnije! dzieki temu jest tez na prawde lekka jak na taki gabaryt.
 

Captain Jack

Well-known member
Rejestracja
Kwi 14, 2017
Postów
84
Buchów
0
4,2 prowadzi się słabo a 2,5 dobrze hahahaha. kupcie sobie passata tdi a nie wymyślacie ;) charakterystyka silnika v pozwala na rozwijanie duzych predkosci na stosunkowo malych obrotach. tylko i wylacznie automat. o ile olej w skrzyni jest wymieniany na czas to nic tam nie ma prawa się dziać. silniki te dobrze znosza instalacje gazowe. najlepiej sprowadzic w miare "swierze" auto z krajów takich jak szwajcaria czy niemcy i we wlasnym zakresie wyposazyc auto w dobrej jakosci instalację lpg. wtedy mozna miec pewnosc ze auto bedzie sluzyc dlugo i dobrze. najlepiej to od razu brac s6. dobra opcja sa tez a8/s8 d2 4.2. auto jeszcze wieksze i wygodniejsze a do tego ma aluminiową bude przez co nie ma problemu gnicia. wiadomo amelinium utlenia sie tez ale nie gnije! dzieki temu jest tez na prawde lekka jak na taki gabaryt.

Ale ja nigdzie nie napisałem, że 2.5 prowadzi się dobrze. Tylko 4.2 wygląda fajnie na papierze i filmikach na YT, a w praktyce to zajechane silniki. Jedyne co ma dosyć przyjemne, to środek i dosyć fajne audio. I tu Cię zaskoczę, bo to że wymieniasz sobie olej na czas, nie znaczy, że ona będzie super świetna.

Nie wiem, czy jest to opłacalne sprowadzać takie "świeże" auto, bo od zwykłego Kowalskiego nie dostaniesz super zadbanego modelu, tylko bardziej od osoby która się tym pasjonuje w pewien sposób. I ona będzie chciała odpowiednio więcej za niego, co się w ogóle nie kalkuluje.

Wolałbym nowego passata niż to audi.

To wszystko zależy od tego jaki masz budżet, nie myśl sercem, a rozumem, to pojeździsz.
 

Rizzo

cannabis growing outdoor
Weteran
Rejestracja
Sty 3, 2014
Postów
840
Buchów
3,426
kolego jak juz mamy sie przekomazac to Ci powiem tak ze jesli ktos kupuje auto(mam tu na mysli takiego Kowalskiego co jest Szwajcarem) w najmocniejszej wersji silnikowej jak i wyposazenia nowe z salonu to raczej nie jest januszem i o to auto dba i serwisuje w miejscach odpowiednich i na czesciach z odpowiedniej polki. nie naprawia raczej takiego auta u kolegi w garazu. co innego w Polsce kiedy kupujesz auto pochodzące z takiej szwajcarii ale od ktoregos wlasciciela w Polsce :) wtedy mozesz miec prawie pewnosc ze to auto bedzie dalekie od ideału :) dalej chyba nie musze tlumaczyc....
 

Captain Jack

Well-known member
Rejestracja
Kwi 14, 2017
Postów
84
Buchów
0
Powiem tak,
sportowe auta kupuje się nowe. Przy takich zakupach, trzeba mieć głowę. Wiesz jak wyglądają auta sportowe na rynku wtórnym?

Powiedzmy ja, hipotetycznie mam budżet 360-400 tyś kupuje nowe M3 w wersji Competition, serwisuje tak jak mówisz, wszystko na oryginalnych podzespołach, ale te auto eksploatuje, nie kupuje, żeby jeździć po mieście, tylko przynajmniej raz w miesiącu wykupuje sesję na torze, na drodze też go nie żałuje, osiąga 100/150 tyś pozbywam się go, bo swój czas świetności przejechał za mojej kadencji. I właśnie takie auto trafia najczęściej do Polski, myślisz, że Niemiec, Szwajcar kupuje takie auto, żeby na nie patrzeć i przejechać się do Kościoła? To jest mit :D Zwykle od tego przebiegu mogą zaczynać, ale nie muszą pierwsze problemy.

Jakiś czas temu śledziłem rynek M5 e60 i o dziwo, używki miały właśnie po 100/150, dodam, że przy 100 tyś skrzynia SMG jest do roboty, więc jeśli chcesz to zrobić tak jak mówisz w ASO, to szykuj 15 tyś.

Nie sztuką kupić samochód, sztuką jest go utrzymać w stanie "igła"

Wiesz też dlaczego używane sportowe auta trafiają do Polski? Bo zwyczajnie jest dużo większy % szansy, że znajdzie szybko nabywcę. W Niemczech nikt nie sprowadza Naszych aut, tym bardziej sportowych, chyba, że z salonu. Tam by nawet nie znalazły kupca. A tu pasjonat i naiwniak zawsze się znajdzie.

Tysiące osób widząc akurat te audi, w dobrym stanie wizualnym i okazyjnej cenie kupiłaby te auto w chwilę i na tym forum już widzę kilka takich osób, w tym temacie widzę kilku nawet. Czysty biznes i ktoś powie, że nie warto się kształcić jako technik mechanik i zająć się handlem samochodowym.
 
Ostatnia edycja:

Góra Dół