nasiona marihuany

Zasilanie lamp panelem solarnym

Wyszukiwarka Forumowa:

OsramSystem

Active member
Rejestracja
Lip 27, 2022
Postów
35
Buchów
16
Czy jest tu ktoś posiadający taki autonomiczny box z własnym zasilaniem ?
Jakie akumulatory i panele przy mocy 250 W lampy ?
Posiadam akumulator żelowy 220ah jestem ciekaw jakie panele pod to by siadły żeby zestaw mógł działać te 12h
 

sub23

nudziarus offtopicus
Weteran
Rejestracja
Paź 6, 2018
Postów
5,182
Buchów
5,074
Czy jest tu ktoś posiadający taki autonomiczny box z własnym zasilaniem ?
Jakie akumulatory i panele przy mocy 250 W lampy ?
Posiadam akumulator żelowy 220ah jestem ciekaw jakie panele pod to by siadły żeby zestaw mógł działać te 12h

nie posiadam i nie znam się : ale lubię dawać linki.


analogie:

Przykład.

Przeprowadźmy powyższe obliczenia dla wentylatora o mocy 42 W podłączonego do napięcia 12 V.

Moc 42 W : napięcie 12 V= 3,5 A.

Prąd 3,5 A x czas działania urządzenia w ciągu doby np. 8 h = 28 Ah
.

W takiej sytuacji sprawdzi się akumulator o pojemności co najmniej 28 Ah. Fachowcy zalecają jeszcze przemnożyć wyliczoną wartość amperogodzin przez współczynnik bezpieczeństwa wynoszący 1,2. Zatem ostateczna wartość, to 28 Ah * 1,2= 33,6 Ah.

Jeśli mamy podłączonych więcej urządzeń, musimy wykonać osobne obliczenia dla każdego z nich. Następnie dodać uzyskane wyniki.

Gdy już wiemy, jak obliczyć potrzebną pojemność akumulatora, zwróćmy jeszcze uwagę na jedną rzecz. Jeśli podłączymy zbyt mały akumulator, wtedy urządzenie nie będzie działać poprawnie i szybko się zużyje. Warto więc zastosować większy akumulator, który będzie w stanie magazynować większe pokłady energii. Jednak zbyt duża pojemność jest również niekorzystna. Im większy akumulator tym dłuższy czas ładowania. Jeśli przesadzimy z wielkością, alternator nie będzie w stanie w pełni doładować baterii. Ciągle niedoładowany akumulator szybciej się zużywa.

============================================================================================